Juust on kasulik!

Juust on kasulik, sest juustud sisaldavad organismi poolt kergesti omastatavaid ja kõrge bioväärtusega valke, erinevaid piimarasvu, mineraalaineid ja vitamiine.

  • Juust on organismi poolt kergesti omastatavate täisväärtuslike valkude ja asendamatute aminohapete allikaks. Ainult 2-3 viilu juustu ja umbes 25% päevasest valguvajadusest ongi käes.
  • Juustus on rohkelt A, D ja B rühma vitamiine ning paarist viilust juustust saame arvestamisväärse koguse nende vitamiinide päevavajadusest.
  • Juust on suur organismile kergesti kättesaadavate fosfori- ja kaltsiumi ühendite allikas ning neile, kes pelgavad luude hõrenemist, on juust igati sobilik toiduaine - 2-3 viilu juustu annab ca 50% täiskasvanu päevasest kaltsiumivajadusest.
  • Kaltsiumi omastamisele organismi poolt aitab kaasa juustus sisalduv piimarasv. Piimarasvadest on juustus ülekaalus küllastunud rasvhapped - juustus on inimorganismile parim rasvhapete oomega 6 ja oomega 3 vahekord. Transrasvhappeid juustus ei esine.
  • Juust on sobilik ka laktoosi suhtes tundlikele inimestele, kuna juustu valmimise käigus lõhustatakse piimasuhkur laktoos hästi omastatavateks komponentideks. Valminud juustus laktoosi ei sisaldu.
  • Juust on hammastele hea! Juustu söömine mõjutab kaltsiumikihi teket hammastele, mis aitab omakorda kaitsta kaariese eest. Juustu söömine aitab kaasa hammaste tugevnemisele ja hoiab suu pH-d vajalikul tasemel, mis aitab vältida hambaaukude teket.
  • Sinu uni on ilusam, kui sööd enne uinumist ühe tükikese juustu!