Kuidas süüa juustu?

Juust on maitsev ja tervislik. Paar paksemat viilu niisama sõrme vahelt sööduna või leivakattena rahuldab tervelt poole organismi päevasest kaltsiumivajadusest, hulk teisi mineraalaineid ja vitamiine tuleb veel peale selle.

Mõned väiksed nipid...

Mõistlik on juustu osta võimalusel korraga vaid mõne päeva jagu, kuna pakendist väljavõetud toiduaine maitseomadused halvenevad kiiresti, pikemal hoidmisel tekib sellele pahatihti hallitus. Juust võtab hõlpsasti külge võõraid lõhnu ega talu liiga madalat temperatuuri.

Suupiste või leivakattena pruugitav juust võtke külmkapist toatemperatuurile vähemalt pool, veelgi parem terve tund enne söömist, et lõhn ja maitse jõuaksid esile tulla.

Väike nipp: juustu on oluliselt hõlpsam riivida, kui hoiate seda lahtiselt pool tundi külmutuskambris.

 

Ja kuidas serveerida külalistele?

Hea teada suuremate või väiksemate koosviibimiste korraldajaile: juustukandikul pakutakse 2-4 juustusorti, järelroaks piisab ka ühest sordist. Pakutava juustu kogus peaks olema 30-50 g ühe sööja kohta. Kauem kestva ürituse korral tuleb juustu kogust suurendada 150 g-ni. Juustukandikule sobivad lisandiks redised, varsseller, paprika, toored lillkapsad, õunad, pirnid, viinamarjad, värske ananass, arbuus, kirsid, kiivid, oliivid, maasikad, soolapulgad, näkileivad või soolased küpsised. Juustu pakkumise juurde kuulub ka või.